امامزاده آقا علي عباس و شاهزاده محمد



امامزاده آقا علي عباس و شاهزاده محمد

 

امامزاده آقا علي عباس

 

 

امامزاده آقا علي عباس و شاهزاده محمد (عليهما السلام) فرزندان امام موسي كاظم (ع)

 


﴿ آقا علي عبّاس و شاهزاده محمّد در يك نگاه ﴾


نام: علي عبّاس - محمّد
كنيه: ابا ايّوب - ابا اسحاق
پدر: امام موسي بن جعفر ( عليه السلام)
مادر: امّ ولد
محل تولد: مدينه
زمان هجرت به ايران: سال دويست و دو يا سه هجري
مسير هجرت: مدينه - كويت - بصره - اهواز - شيراز - كاشان - بادافشان
زمان شهادت: چهاردهم جمادي الاول سال دويست وسه هجري




موقعيت مكاني:
در 38 كيلومتري شمال غربي مركز شهرستان نطنز واقع در منطقه بادرود



وضعيت كنوني آستان:


جمع كل زيربناي مجموعه طرح در حدود 36000 متر مربع مي باشد. از اين ميزان حدود 13000 متر مربع زيربناي آن تنها با تغييرات كمي مطابق با طرح احداث گرديده است. زيربناي ساختمان حرم مطهر و صحن هاي آن 5000 مترمربع مي باشد.اين بنادردوطبقه با10رواق و4سردرب ورودي ساخته شده است .



امكانات موجود:


زائر سرا - انبار ظروف - حمّام - نانوايي - سرويس هاي بهداشتي - انتظامات - دار الشفاء - كتابخانه - مخابرات - شهر بازي - بازار - فضاي سبز - مجموعه فرهنگي - سوئيت - سفره خانه حضرتي - پاركينگ - كشتارگاه - مزرعه كشاورزي - مرغداري - چاه آب - برج كفتر خانه و كمپ گردشگري (در دست ساخت)

 

 

 

امامزاده آقا علي عباس

 



مختصري از شرح حال امامزادگان


در رابطه با نحوه ورود اين دو بزرگوار از سلاله پيامبر اكرم (ص) به منطقه و نيز شهادت آنان چنين روايت شده است :"پس از قبول وليعهدي اجباري از طرف امام رضا(ع) هشتمين اختر تابناك آسمان ولايت و امامت در نزد مامون خليفه عباسي ، عده اي متشكل از اصحاب و ياران حضرت از جمله حضرت آقا علي عباس و شاهزاده محمد (عليهما السلام) از مدينه به قصد زيارت امام همام عازم طوس شدند كه پس از ورود به ايران خبر شهادت مظلومانه امام هشتم توسط مامون و دستور اين ملعون و جنايتكار مبني بر به شهادت رساندن سادات هاشمي ، هر كدام از اصحاب و ياران حضرت به سويي رفته تا از گزند دشمنان از خدا بي خبر و نابكار در امان باشند .اين دو بزرگوار كه از داغ مرگ برادر خويش سوگوار بودند، پس از طي نمودن چندين شهر و روستا وارد كاشان شده و سپس به شهر بادرود (باد قديم) آمدند.حاكم و مردم بادرود كه از عاشقان به اهل بيت عصمت و طهارت (ع) بوده و به سلاله آنان عشق مي ورزيدند ، قريب به چهل شبانه روز از آن بزرگواران به نحو شايسته پذيرايي و مراقبت كردند.اين دو بزرگوار پس از چهل شبانه روز با نيابت انتقام خون به نا حق ريخته امام رضا (ع) به اتفاق اصحاب و ياران ، راه كوير را در پيش گرفتند و به قصد عزيمت به شهر مشهد مقدس حركت نمودند . هنوز مسافتي از كوير طي نشده بود كه در جنگي نا برابر به دست سپاهيان مامون ملعون ، مظلومانه به شهادت رسيدند و پيكر مطهرشان توسط زنان خالد آبادي تشييع و به همت مردان منطقه در همان مكان جنگ تدفين گرديد.



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: